Όλοι οι γονείς έχουμε την ίδια απορία: Κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για τα παιδιά μου;

Όλοι οι γονείς έχουμε την ίδια απορία: Κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για τα παιδιά μου; Τα μεγαλώνω σωστά; Μήπως πρέπει να είμαστε πιο αυστηροί; Μήπως λιγότερο;

Και μην ξεχάσετε! Κάντε την εγγραφή σας στην ομάδα μας facebook για να ενημερώνεστε ή να στέλνετε τις δικές σας ιδέες, δημιουργίες και σκέψεις!

Μια έρευνα από το περιοδικό Child Development έδειξε οτι η αυστηρότητα σε οριακό σημείο, δηλαδή με περιπτώσεις λεκτικής ή ακόμα και σωματικής βίας, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ικανοτητα των παιδιών μας για μάθηση και επιτυχία στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση. Επίσης έχει αποδειχθεί πως η σωματική βία από τους γονείς οδηγεί τα παιδιά στην κατάθλιψη, το άγχος ή ακόμη και σε προβλήματα πιο εμφανή όπως δυσλεξία.

Το 2015 διεξήχθη μια έρευνα στις Ηνωμένες Πολιτείες η οποία διήρκεσε 9 χρόνια, στην οποία έλαβαν μέρος περισσότεροι από 1,500 μαθητές. Σε ένα ερωτηματολόγιο ρωτήθηκαν εάν είχαν δεχθεί λεκτική ή σωματική βία από τους γονείς τους και σε ποιό βαθμό. Επίσης ρωτήθηκαν για τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους.

Τα παιδιά τα οποία είχαν πολύ αυστηρούς γονείς στην πρώτη γυμνασίου είχαν περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν άσχημη συμπεριφορά εώς την δευτέρα λυκείου, όπως παράνομη δραστηριότητα και εμπλοκή σε καυγάδες για τα αγόρια ή αυξημένη σεξουαλική δραστηριότητα για τα κορίτσια. Επίσης αυτά τα παιδιά δήλωναν οτι οι φίλοι και οι συμμαθητές τους είχαν περισσότερη σημασία για εκείνα από τους γονείς τους. Τέλος, αυτοί οι μαθητές είχαν αυξημένες πιθανότητες να παρατήσουν τελείως το σχολείο πριν το ολοκληρώσουν.

Οι ερευνητές απέδωσαν τα αποτελέσματα αυτά στο ότι τα παιδιά επέλεγαν τα άμεσα οφέλη (φίλους και προσωπική ευχαρίστηση) από τα έμμεσα (καλούς βαθμούς στο σχολείο και επιτυχημένη σταδιοδρομία). Επίσης στο οτί το φιλικό τους περιβάλλον τους προσέφερε μεγαλύτερη ασφάλεια από αυτή που ένιωθαν στο σπίτι.

Όμως εμείς σαν γονείς τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό;

Οι ανάγκες του κάθε παιδιού είναι σίγουρα διαφορετικές. Όμως όλα ακολουθούν μια βασική αρχη: το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Εάν κάποιο παιδί έχει δυσκολίες επιβίωσης, -ακόμα και όταν αναφερόμαστε σε ψυχολογική επιβίωση- θα ασχοληθεί πρώτα με αυτήν και μετά με όλα τα υπόλοιπα. Το παιδί θα βάλει πρώτη προτεραιότητα την ανάπτυξη φιλικού προς αυτό περιβάλλοντος και μετά την επιτυχία στο σχολείο.

Όταν οι γονείς είναι θετικοί προς τη μάθηση αλλά και φιλικοί στην συμπεριφορά τους προς το παιδί, το πιθανότερο είναι να λειτουργήσει αυτό ως κίνητρο για καλούς βαθμούς. Ωστόσο η τακτική της άμεσης επιβραβευσης του παιδιού (γιατί έμμεση επιβράβευση είναι η επιτυχία) είναι το κλειδί για την ομαλή σχέση των γονέων με αυτό, όσον αφορά το σχολικό κομμάτι.

Σίγουρα κανόνες πρέπει να υπάρχουν στο σπίτι. Τα παιδιά χρειάζεται να το καταλάβουν γιατί έτσι λειτουργεί και η κοινωνία. Και το σχολείο είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας, οπότε το καλύτερο που πρέπει να κάνουν οι γονείς είναι να δημιουργήσουν στα παιδιά ένα αίσθημα αυστηρότητας αλλά και επαρκούς ασφάλειας και στο σπίτι, όπως θα (πρέπει να) είναι και στο σχολικό περιβάλλον.

Και μην ξεχάσετε! Κάντε LIKE στη σελίδα μας στο facebook για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα και Διαγωνισμούς!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ